Skip to content

meisjesweekend

21 augustus 2009

Op het randje van een flikse onweersbui vertrok Lief gisteren naar Lowlands. Tot ongeveer maandagmiddag geen papa in huis. We maken er een meisjesweekend van. Verel mag in het grote bed slapen, want er is toch een plekje vrij. En stiekem vindt mama dat ook heel gezellig. Een warm armpje dat ’s nachts om je nek wordt geslagen. Of een net wakker “hallo mama” als de wekker gaat, gevolgd door een slecht gemikte kriebel op mijn kin. bedoeld voor m’n wang🙂
Maar het betekende ook dat madame vanochtend niet te handelen was, toen ik haar naar het kdv bracht. Eerst wilde ze niet in de auto, omdat haar stoel niet aan de goede kant op de achterbank zat. Daarna wilde ze er weer niet uit, omdat ze onderweg maar naar een liejde van Jelle had kunnen luisteren. Na even flink boos te zijn geworden ook mijn geduld kent zijn grenzen wilde ze op de groep vervolgens weer geen afscheid van me nemen. Oh, dat sippe koppie. En dat zachtjes graaien naar m’n hand om er maar voor te zorgen dat ik niet wegga. Ben ik niet gewend, normaal heeft ze niet eens tijd om te zwaaien. Met tranen in de ogen in de auto naar het werk gestapt.
Uiteindelijk is de ochtend helemaal naar verwachting verlopen. Toen Lief 2,5 mnd terug onverwachts naar het zkh moest, ging de eerste wegbreng ochtend ook zo. Toch valt het dan erg zwaar als die verwachting ook uitkomt en lijkt het op dat moment altijd veel erger dan het eigenlijk is.
Wedden dat ze dadelijk weer met haar gebruikelijke enthousiasme naar me toe komt hollen!?!
Anyway, we gaan er een relaxed weekend van maken. Met een nachtje slapen bij oma in het verschiet. En verder heel veel dat mag en niets dat moet. Voor ons is het ook een beetje vakantie.

No comments yet

Geef een reactie

