Skip to content

project eettafel

30 oktober 2009

Nog altijd is de woonkamer niet helemaal klaar. Als sluitstuk zijn we nog aan het zoeken naar DE bank. Errug moeilijk, want zoveel banken als er zijn, zo weinig zijn er die én lekker zitten én mooi zijn én in onze kamer passen.
Maar goed, geen haast. Na het kastenwerk was nu eerst de eethoek aan de beurt. Wederom een trip naar Ikea gemaakt en inmiddels staat er een nieuwe eettafel in de kamer. Meteen vier nieuwe stoelen erbij om het geheel compleet te maken. En het ziet er erg mooi uit. We keken ernaar en dachten allebei hetzelfde: “voor het eerst een nieuwe eethoek”.
Want sinds we op onszelf zijn gaan wonen hebben we allebei gegeten aan krijgertjes. Lief had de oude tafel van thuis en ik die van opa en oma. En omdat die laatste de grootste en stevigste van de 2 was, is die ook in ons samenwoonhuis terecht gekomen.
Ja, dan denk je even een nieuwe tafel neer te zetten, oude naar de stort en klaar. Op zich is het ook zo makkelijk, maar dat ik ook best emotioneel was vanwege het afscheid van de tafel, verraste me toch wel. Er hangen toch best veel herinneringen aan de tafel. Als kind stond die in de keuken bij opa en oma. Toen ik op kamers ging, kreeg ik de tafel mee en deed deze dienst als tafel/bureau. Later ging de tafel mee naar mijn flat in Breda en kreeg een zwarte lik verf. En de laatste jaren stond die dus in ons huis.
Met mijn neefjes en nichtjes heb ik gekleurd en gespeeld aan die tafel. Tijdens mijn studie stond mijn eerste computer erop en besteedde ik er menig blokuur aan. Mijn eerste koopwoning moest natuurlijk stijlvol ingericht worden. Met ebbenzwarte beits pakte ik de tafel aan en werd het een pronkstuk in mijn interieur. Toen kwam ik Lief tegen en verhuisden we naar Waalwijk. Ook daar kon de eettafel prima dienst doen. Om aan te eten, de krant te lezen en te knutselen. Maar ook het eerste badje dat Verel kreeg, in de tummytub op die grote tafel.
Goh, en nu is ´ie weg. Op de gemeentewerf in een grote container voor houtafval gestort. Het is mooi geweest. En de nieuwe tafel… die staat te pronken!
ProjectEettafel01 ProjectEettafel02

No comments yet

Geef een reactie

