Skip to content

in ongeduld wachten wij af

18 november 2009

Inmiddels zijn er al 10 dagen gepasseerd sinds de uitgerekende datum van onze aanstaande jongste telg. Dus vond de verloskundige het tijd worden om mij eens langs de gynaecoloog te sturen. En vandaag was het zover.
Om 8:30u moest ik me melden in het zkh voor een CTG, waarna om 9:15u het consult bij de gyn volgde. Hartslag van beebje2 was prima! Heerlijk om een half uur naar dat tikkende hartje te mogen luisteren. Ik had het op moeten nemen met m’n telefoon, bedenk ik me nu. Zou een aparte ringtone zijn geweest.
De gyn maakte, na opgemerkt te hebben dat mijn buik flink groot was, nog een snelle echo. Beebje2 was lekker beweeglijk, lag met het koppie goed diep, vruchtwater was nog in voloende mate aanwezig en de placenta ligt nog steeds netjes tegen de achterwand van de baarmoeder.
Kortom, die kleine heeft het nog hartstikke goed daar in mama’s buik. En misschien nu al liever lui dan moe? Waarom ergens anders gaan kijken als het daarbinnen zo fijn is? Ondertussen branden wij natuurlijk van nieuwsgierigheid. Willen dat kleine mensje zo graag bewonderen en knuffelen. Grote zus Verel begint al bijna te twijfelen of die baby er ooit nog uit gaat komen.
Maar het einde is nu echt in zicht. Letterlijk, want beebje2 heeft tot het weekend de tijd gekregen om zich spontaan te melden. Is dat in het weekend nog niet gebeurd, dan gaan we hem of haar halen. Hoe snel het met inleiden en bevallen dan zal gaan, is natuurlijk niet te voorspellen. Maar we kunnen er wel vanuit gaan dat onze gezinsuitbreiding dinsdag definitief een feit is. Misschien eerder, maar in geen geval later. En da’s een mooi vooruitzicht.

No comments yet

Geef een reactie

