Skip to content

back to work

12 augustus 2010

Al ruim 10 maanden ben ik nu fulltime mama. Of eigenlijk ben je altijd fulltime mama, maar ook alle dagen thuis, da’s een ander verhaal. Toen ik opnieuw zwanger bleek, heb ik al snel besloten om uitgebreid verlof op te nemen. Om mijn nieuwe baby een goede start te geven, maar vooral ook om Verel rustig te laten wennen aan én de gezinsuitbreiding én haar start op de basisschool.
Richting het einde van mijn ouderschapsverlof raakte ik mijn baan kwijt. Jammer, maar erg druk heb ik me er niet over gemaakt. Per 1 augustus werd het dus ‘in de ww’ ipv ‘terug aan het werk’.
Dankzij actief solliciteren en een flinke portie geluk, gaat die ww maar 5 weken duren. Want op 6 september ga ik beginnen aan een nieuwe baan. Ik heb er erg veel zin in. 11 maanden thuis was heerlijk. Heb er van genoten om zoveel tijd met mijn kindjes door te brengen. Maar nu ben ik wel weer toe aan andere bezigheden, andere verantwoordelijkheid.
En daarnaast ben ik ook gewoon opgelucht dat ik alweer zo snel aan de slag kan. Want 6 maanden onbetaald verlof en vervolgens ww is een behoorlijke aanslag op je banksaldo.

Nog een paar weken ‘vakantie’ zijn er om te wennen aan het idee. Een OVchipkaart heb ik alvast aangevraagd. En over een nieuwe werktas wordt nagedacht.

No comments yet

Geef een reactie

