Skip to content

update 12m12p

13 december 2010

Nu het alweer de vierde maand van de 12m12p (12maanden, 12 projecten) is, zal ik eens even een update geven.

Het begon 1 september met het thema ‘beestenboel’. Zoals eerder geblogd, maakte ik een tas met Calimero applicatie voor Faber om mee te nemen naar het kinderdagverblijf.
Vervolgens was het thema van oktober Jong en Oud. Of Nieuw en Oud, zoals een aantal mede 12m12’p-ers het hadden geïnterpreteerd. Met het recente afscheid van schoonpa in het achterhoofd, maakte ik een stamboom voor Verel en Faber. Genoeg digiscrap bestandjes om er iets leuks van te maken. Vervolgens naar de Hema uploaden om er een foto puzzel van te laten maken. Het werd een mooi cadeautje in de zak van Sinterklaas.
In november was het thema boeken aan de beurt. Hoewel mijn project nog niet af is, wil ik het al wel melden. Ik begon ermee om iedereen op het verkeerde been te zetten. Ik zou een knuffelboekje voor Faber maken. Klinkt aannemelijk, maar nee dus. Het is een boekje met bladmuziek en tablatuur geworden. Allemaal van kinderliedjes, omdat Armad al verschillende keren had gezegd dat hij het leuk zou vinden om voor de kindjes te spelen. De liedjes zijn uitgezocht en geprint. Het wachten is nog op een mooie kaft. Mijn zus zou daarmee helpen, maar die is behoorlijk ziek geweest. Hopelijk kunnen we het in de kerstvakantie afronden.
Nu is het december en hebben we weer een nieuw thema. Heel toepasselijk is het winter geworden. En ik ben al druk bezig. Voor Verel staat er een trui op de pennen. Lekker weer eens breien, dat was best lang geleden. Als ik er tijd voor heb, krijgt Faber nog een spencertje. Maar niet voordat ik een voetenzak voor zijn nieuwe buggy heb gemaakt. Omdat mijn been enigszins in de kreukels ligt, hebben we nog weinig gewandeld. Toch is het met deze temperaturen wel nodig dat de kleine man lekker warm wordt ingepakt. Nou had mijn moeder nog een heel stoere teddy stof. En een lekker warme fleecelapje, dus dat gaat helemaal goed komen. Hoop ik, want een patroon heb ik niet echt. Daar moet de voetenzak van de oude wandelwagen voor dienen.

No comments yet

Geef een reactie

