Skip to content

minimomentje

15 februari 2011

Het zijn van die bijzondere momenten. Je gaat gewoon door je dag, doet wat gebeuren moet, bijna op de automatische piloot. Ontbijt, naar school, werk, minuut volgt op minuut en uur na uur gaat voorbij. En dan ineens maakt je hart een sprongetje. Een klein hupje dat je ook zo zou kunnen missen. Alsof een zonnestraaltje eventjes achter de wolken vandaan piept.
Ik was gisteren in de gelukkig omstandigheid dat ik twee van die minimomentjes mocht meemaken. Aangezien ik nogal visueel ben ingesteld, worden dat soort momenten bij mij dan ook getriggerd door beelden. Zo zag ik daar ineens de sneeuwpopknutseltekening van dochterlief liggen. En daar was het eerste hartsprongetje:
wat een geluk dat ik mama van twee zulke lieve kindjes mag zijn.
De fluitketel laat weten dat het water kookt en je gaat weer verder met de dagelijkse beslommeringen. Lunch, nog meer werk, wat eten we vanavond. Later was ik op zoek naar een documentje en kwam wat foto’s tegen van afgelopen zomer. Tijdens Wollukstock zijn een paar mooie foto’s gemaakt van mij met de jongste in een draagdoek. Ook van mijn lief, en het zal dan ook niet verbazen dat juist één van die foto’s voor het 2e minimomentje van de dag zorgde:
wat is mijn man toch een heerlijke vent.
Om direct daarna het gezochte documentje te ontdekken. En zo gaat een dag voorbij. Een dag als zovelen die heel even heel bijzonder werd. Zo’n gouden randje, waar je nog heel lang energie van krijgt.

One Comment leave one →
  1. 15 februari 2011 11:42

    Heerlijk van die momenten! Hoop dat je er nog veel zult hebben!

Geef een reactie

