Skip to content

digiscrappen

14 juli 2011

De laatste weken heb ik me helemaal op het digitaal scrappen gestort. Ik heb er ngo niet zoveel ervaring mee, dus ben ik mee gaan doen aan de uitdagingen van digiscrap.nl.
Voor wie totaal geen idee heeft, waar ik het over heb. Bedenk een fotoboek zoals sommige mensen die al jaren versieren met ditjes, datjes, teksten, tickets, etc. Door het uit Amerika overgewaaide scrapbooking, is dat versieren uitgegroeid tot een van de populairste hobbies van het moment. De hoeveelheid speciaal papier -van schitterende kleuren tot schitterende dessins- is niet meer te tellen. En dan nog de versierende elementjes, ze zijn er in alle soorten en maten en voor elk wat wils. Zoek maar eens een van de vele webshops op en je kijkt je ogen uit.
En dat is dan de papieren variant, wat ik noem het IRL scrappen.
Het digitaal scrappen gebeurt met een fotobewerkingsprogramma, zoals photoshop of paintshop. Er zijn ook vele elementjes en papers verkrijgbaar. Het neemt alleen heel wat minder ruimte in dan het IRL scrappen. Je pc of laptop, meer heb je eigenlijk niet nodig. Een groot voordeel ten opzichte van de volle werktafel die je met echt papier en dergelijke toch wel nodig hebt.
Wie mij een beetje kent, zal niet verbaasd zijn dat ik mijn creatieve ei goed kwijt kan in het scrappen. En bij gebrek aan een werkplek (voorlopig nog under construction) scrap ik lekker op mijn laptop. Ik heb in korte tijd al heel wat geleerd, want naast het opmaken van een lay out, moet ik ook photoshop onder de knie krijgen. Gelukkig zijn er vele scraplessen en tutorials te vinden op het web. En uitproberen werkt ook altijd. 😉
Dit is dan wat ik zoal in elkaar zet.

Muziek op schoot

gebruikt: HSA_uitdaging04_2011(2); ptitesouris_adaytopickstrawberries


Vlaamse kust 2010

gebruikt: Dutch Dots_Op het strand; Happy Scrap Girls_Worn Overlays#2


Familiefeest

gebruikt: Manuedesigns_Lovely Moment; Meldesigns_Natural Story; Dutch Dots_Zomertijd


Mummy's little boy

gebruikt: digital_crea.fr: collab_imlikeabird; hsg_wo_overlays & masks

One Comment leave one →
  1. Miertje permalink
    14 juli 2011 23:07

    Hey!! Leuk is dat zeg!! Ik beperk mij alleen tot het maken van vakantie fotoboeken want daar gaat al zoveel tijd inzitten! En ik ben geen held met photoshop. Heb wel een ander fotoberwerkingsprogramma waar ik redelijk mee uit de voeten kan. Dus ik kan m’n creativiteit wel kwijt gelukkig. Maar jij maakt altijd ware kunstwerken!! Helemaal top!!

Geef een reactie

