Skip to content

Krachtige Opruim Marathon, part I: waarom ik me aangemeld heb

10 mei 2012

Sinds maandag 7 mei neem ik (samen met mijn gezin, want alleen heeft niet zoveel zin) deel aan de Krachtige Opruim Marathon van Bureau voor Ruimte. In een paar blogs geef ik jullie een kijkje in mijn opruimavonturen. Allereerst: waarom ik me aangemeld heb.

Wij hadden tot voor kort twee gehuurde opslagruimte om al onze verzamelde spullen in te bewaren. 

Toen we 10 jaar geleden gingen samenwonen, moesten twee appartementen samengevoegd worden in een bovenwoning. Tsja, als je dan allebei verzamelaars bent, past dat maar net. Ik begon in die tijd ook nog een winkel in hobbymaterialen, waarmee ik 3 jaar later weer ben gestopt. Ik ben geen winkelier, heb ik ontdekt. Wel een echte knutsel- en frutselaar, dus de voorraad uit die winkel heb ik zoveel mogelijk gehouden. Dat kon natuurlijk niet in ons huisje er nog bij. We huurden daarom tijdelijk (jaja) een opslagruimte.

Daarna kwam er al snel een kind en de rommelkamer moest babykamer worden. Kwam die opslagruimte helemaal goed uit, kon alles daar naartoe. 
Nog een kind verder werd de bovenwoning toch echt te krap en in 2010 kochten we een grotere woning. Ons oude huis moest dus te koop gezet worden. Om het huis zo leeg mogelijk te presenteren, huurden we nog een opslagruimte. Dan konden we die ook meteen gebruiken om daarin allerlei spullen rustig te sorteren, was de gedachte. Je raadt het al. Die opslagruimte zat in no time ook vol. *schaam* 
Na de nodige verbouwingswerkzaamheden zijn we een jaar geleden verhuisd. Onze oude woning nog lang niet verkocht, dus namen we eigenlijk alleen maar mee wat we direct nodig hadden. De eerste tijd haalden we nog regelmatig wat dozen over van het oude naar het nieuwe huis. Maar dat verwatert. Je hebt je dagelijkse spullen om je heen en de rest staat niet in de weg. Eigenlijk best prettig.
Gelukkig waren we zo streng voor onszelf dat de eerste opslagruimte voor het einde van 2011 leeg moest. We zegden het huurcontract op, als stok achter de deur. Een deel van die spullen ging naar de milieustraat (eindelijk), alle hobbyspullen heb ik met mijn moeder uitgezocht en op de nieuwe zolder netjes gesorteerd opgeslagen. Wat andere spullen kregen een plekje in huis en nog wat ‘echt geen idee’spullen zijn naar de 2e opslag gegaan.
Tot zover ging het allemaal redelijk goed. Heerlijk zo’n nieuw opgeruimd huis, toch? Maar ook nog steeds dat oude huis met alle lasten van dien. Daarom besloten we het tijdelijk te verhuren. Huurder was via de makelaar heel snel gevonden en dus moest dat oude huis nu echt leeg. *slik* En vanaf toen ging het weer mis. Ons opgeruimde nieuwe huis kwam vol zooi te staan, ook al is een flink deel naar de stort gegaan. Dat is nu zo’n 3 maanden geleden en sindsdien ben ik het spoor weer behoorlijk bijster. Zelfs stofzuigen is nu een taak waar ik als een berg tegenop zie, omdat er vanalles slingert en ik nergens goed bij kan.

Ons doel is nu, opruimen én wel zo dat ook opslagruimte 2 opgezegd kan worden. Vóór het eind van het jaar. We hebben daarom besloten om na deze K.O.M. voor onszelf nog 1 of 2 marathons te houden. Want om nu alles in deze 42 dagen te stoppen, dat lukt niet. We pakken nu eerst onze leefruimte aan, dus de woonkamer/keuken. Na de zomervakantie gaan we dan verder met de bovenverdieping. En later nog een marathon om de opslag echt uit te mesten.

3 reacties leave one →
  1. Karin permalink
    10 mei 2012 14:55

    Klinkt als een pittige uitdaging, veel succes!

  2. 10 mei 2012 15:20

    Oh dat moet ik ook gaan doen! Wij hebben een garage, een zolder en een opslagruimte vol met spullen!

  3. 10 mei 2012 18:49

    Respect voor je.

Geef een reactie

