Skip to content

#etsylab 23/7

24 juli 2012

Weken, nee, maanden tevoren had ik me al aangemeld. Handig, hoor, dat facebook.😉 Gratis, én van Etsy, én van 101woonideeën… in Utrecht, dus zeer bereikbaar, daar wilde ik wel bij zijn. “Wat ga je dan doen?”, vroeg de achterban. “Weet ik nog niet.” “Hoezo, weet je nog niet?” “Nou, dat is nog niet bekend.” En om verder commentaar te verstommen: “Maar ik ga sowieso.”

Geduldig afwachten en jahoor, daar werd het programma bekend gemaakt. Een 4tal illustratie workshops om uit te kiezen. Ik koos voor ArtJournaling van Anna Denise. Benieuwd of het zou lijken op artjournaling zoals dat onder scrapbookers wordt gedaan.

Gisteren was het zover, op weg naar Utrecht dus. Bij In De Ruimte werd dit etsylab gehouden gehouden. Een prachtig inspirerende ruimte onder de gewelven van de Oudegracht. Op de tafels stonden de benodigde materialen al klaar. Vol verwachting zocht ik mijn workshop plek op. Anna Denise raakte doel met haar introductie: ‘ik was altijd heel creatief en nu niet meer. hoe komt dat, waarom niet?’ Zij was al in 2007 tot dit besef gekomen, ik pas het afgelopen jaar. Zij was gewoon weer begonnen, ik geef allerlei omstandigheden de schuld. [-] Tot zover de inzichten: Aan de slag!

Een dagboek/journal, maar dan anders. Tekenen ipv schrijven, plaatjes ipv woorden. Stap 1: de schroom van het ik-kan-hlemaal-niet-tekenen achter je laten. Stap 2: begin er gewoon aan. Stap 3: Have fun.

Aan de hand van een leuk leerboekje maakten we eerst de tekeningen van een recente dag. Wat wil je onthouden, vat dat in potloodtekeningen, inkleuren met verf en dan in striptekenstijl natrekken met stift/pen. Dat is nog best lastig. Ik was niet helemaal tevreden, wilde teveel kleine dingen, teveel details tekenen. Daardoor werd het kriebelig en onduidelijk. Dus tip voor mezelf: denk simpel en in grote lijnen ;-)

#etsylab zelfportret 23/7

Daarna tekenden we ook nog een zelfportret. Niet ingewikkeld, niet supergelijkend, maar simpel en gestyleerd. Dat lukt me best goed en daardoor begon ik echt te genieten. Ik had nog uren kunnen blijven! 

Zie hier het resaultaat:

One Comment leave one →
  1. De Heldin permalink
    25 juli 2012 11:28

    Wat ontzettend leuk, ik wou dat ik erbij geweest was! Ik herken mijzelf ook erg in die omschrijving; Ik was erg creatief, nu niet meer en de omstandigheden de schuld geven ipv het ‘gewoon oppakken’. Desnoods anders dan voorheen, op een manier die wél lukt. Ik vind dat zelfportret echt treffend ook, mooi.

Geef een reactie

