Skip to content

Sinterklaas is getrouwd

20 november 2012

Wat kijk ik er toch ieder jaar naar uit. De Sinterklaastijd vind ik heerlijk. 

Mijn kinderen genieten van de verhalen, de aandacht en de cadeautjes. Er heerst een gezellige spanning overal. En ik kijk altijd weer met bewondering hoe leidsters en leerkrachten de kinderen in het wonderlijke Sinterklaasgebeuren onderdompelen.

Zo zegt een van Fabers leidsters op het kdv al een tijdje dat ze met Sinterklaas gaat trouwen. Ze zingt er zelfs liedjes, want als ze met de Sint gaat trouwen, mag zij alle cadeautjes houden. 

Dat vinden die kinderen toch een beetje raar, want kan je wel met Sinterklaas trouwen? Faber dacht van niet, zijn grote zus wist het wel zeker. Nee, dat kan toch niet! En ik beaamde dat.

Maar waarom kan het eigenlijk niet, vroegen ze daarop. Nou, legde ik uit, Sinterklaas is een bisschop. Dat was ook net bij de intocht op tv verteld, toen de goedheiligman in Roermond het bisschoppelijk paleis passeerde. En, zei ik, een bisschop hoort bij de kerk. Die kan niet trouwen met een vrouw, die is getrouwd met de kerk. Even een opgetrokken wenkbrauw, maar geen verdere vragen.

Vandaag was Faber weer naar het kdv. Terwijl ze lekker met zijn allen sinterklaasliedjes aan het zingen waren, kwam die ene leidster ook weer met haar ‘ik ga met Sint trouwen’ liedje. En wat zegt mijn zoon van bijna 3? “Nee, dat kan niet, want Sinterklaas is getrouwd met de kerk.” Verbazing alom, want hoe kwam hij nou toch aan die wijsheid. Zelfs zijn vader wist het niet, toen die er bij het ophalen naar gevraagd werd.

Onder het eten bleek dat hij het van mij gehoord had. En dat Faber in de auto naar huis nog had gevraagd met welke kerk Sinterklaas nu precies getrouwd was. Papa had daar niet zo gauw geen antwoord op. Maar mama weet dat wel. Met de kerk in Spanje, schat, want daar woont Sinterklaas.

Heerlijke tijd!!!

One Comment leave one →
  1. 20 november 2012 22:46

    Geweldig!! Echt genieten deze tijd!!

Geef een reactie

