Skip to content

Aantrekkelijke plaatjes

11 juni 2013

Mijn plannen om als vormgever/designer/crafter aan de slag te gaan, worden langzaam concreter. Kleine stapjes, dan kom ik er wel.

Afgelopen zaterdag ging ik naar Utrecht om bij Urlaub een workshop productfotografie te volgen. De workshop werd gegeven door Marlous Snijder van Planet Fur en Oh Marie! magazine. Marlous deelt met veel enthousiasme haar kennis. Na een stukje theorie, uitleg, achtergrond, gaan we zelf aan de slag. Ik zette mijn werkstukken altijd alleen op de foto. Door de workshop zie ik nu dat het ook heel goed, zo niet beter werkt, om het stuk in een context te plaatsen. En ik heb weer eens veel foto’s gemaakt met onze ‘echte’ camera, die was een beetje in onbruik geraakt de laatste tijd. Het fotograferen met mijn smartphone bevalt ook zo goed. Maar met de Kodak kan ik veel meer instellen en variëren. Wel een minpuntje… doordat hij al zolang niet gebruikt is, weet ik even niet waar het kabeltje is om de foto’s over te zetten naar de computer. Gelukkig had ik ook wat foto’s met mijn mobiel gemaakt.Afbeelding

Lucky stars! Wat zijn ze leuk. Ik heb een gelli plate te leen en heb inmiddels een hele stapel prints liggen. En die wil ik graag gebruiken. Ik zocht een klein projectje, zo’n ik-zit-op-de-bank-en-wil-iets-te-doen-hebben projectje. Dat werden deze leuke sterretjes. Wil jij ze ook maken? Volg dan deze tutorial.Afbeelding

Boekbinden is dankbaar werk. Ooit zou ik nog best eens een paar cursussen daarover willen volgen. Totnutoe kan ik met naald en draad wel wat bladen aan elkaar binden en een kaft maken. En dan kom bijvoorbeeld op zo’n fijn miniboekje. Ik ga het gebruiken voor de vakantie. Een mini journal met elke dag één woord dat de dag samenvat.

2 reacties leave one →
  1. 12 juni 2013 10:56

    Leuk, en je enthousiasme ook 🙂 Ik heb een paar jaar geleden ook zulke sterretjes gemaakt terwijl ik lekker op de bank zat, ik had een hele vaas vol. Ik zat te denken mijn kraanvogelproject eens af te maken op die manier, lekker op de bank op schoot. Ik wilde destijds 1000 maken en kwam tot ca 75 geloof ik, toen zijn ze verloren gegaan in de noodgedwongen verhuizing.

  2. 10 juli 2013 19:27

    Wat ontzettend leuk dat je een cursus productfotografie hebt gevolgd! Dat zou ik ook wel willen.

Geef een reactie

