Skip to content

Zonnebloemen voor het raam | Silhouette idee | freebie

1 september 2013

Eind augustus, tijd om weer eens een nieuwe seizoensdecoratie te maken. Al maanden hangen de winter/lente/zomerboompjes (kale takken, paar blaadjes, vol blad) op het raam. Die mogen er nu wel af.
In de tuin staan prachtige zonnebloemen te bloeien. En ook om me heen zie ik er steeds meer verschijnen. Mooie, vrolijke bloemen, die kunnen prima op het raam. In Silhouette Studio maak ik twee verschillende bloemvormen en deze laat ik de Cameo in diverse maten snijden uit 12ā€*12ā€ cardstock in donker- en lichtgeel. Samen met de bloemen, snijd ik ook rondjes die voor de bloemharten bedoeld zijn.
sunflowers01
Om de bloemen meer levendig te maken, heb ik met een sponsje bruine en lichtgele acrylverf op de randen aangebracht. Om de suggestie van bloemblaadjes te wekken, bracht ik ook wat schaduwen aan. Heb je geen verf, dan zou je hiervoor bijvoorbeeld ook Distress Ink kunnen gebruiken. De bloemharten bewerkte ik ook zo.
Toen de verf goed gedroogd was, heb ik de zonnebloemen in elkaar gelijmd met tacky glue. Sommige dubbel en allemaal voorzien van een mooi rond hart. Met removable coat (een servettenlijm die afwasbaar is) heb ik daarna de zonnebloemen op het raam geplakt.
sunflowers02
Wil jij ook zonnebloemen in huis? Ik heb mijn snijbestand bewaard en via deze link kan je het downloaden. En als je ze hebt gemaakt, zou ik het erg leuk vinden als je ze laat zien middels een linkje in de comments.

No comments yet

Geef een reactie

