Skip to content

Deel je washitape | How to |Share your washi tape

28 november 2013

Wie wel eens meedoet aan swaps of snailmailt, heeft vast al eens bedacht: washitape erbij, da’s leuk. Maar ja, heel het rolletje weggeven, is vaak wat veel van het goede. En je bent dan wel heel snel door je voorraad heen.

Toch wilde ik laatst bij een swap wat washi tape meesturen. Maar hoe? Lege plakbandrolletjes misschien. Die nemen zoveel ruimte in. Een leeg klosje misschien, of een klein kartonnetje zou ook kunnen… en toen viel mijn oog op de witte plastic sluitclips waarmee je broodzakken dicht bindt. (voor wie nu denkt: ‘bewaar jij die?’ ja, die bewaar ik. maar daarover een volgende keer meer)

Ik ben aan het proberen gegaan en ze zijn precies groot genoeg om tape omheen te wikkelen. Ik blij, mijn swapmaatje blij. En hopelijk jullie ook blij, want ik ga je laten zien hoe ik dat gedaan heb.

If you participate in swaps or regularly send snailmail, you’ve probably thought at one point: washitape would make a nice addition. But to give away a full roll seems a bit too much. And your stash would diminish rapidly.

So when I was preparing one of my sapboxing, the thought came back to me: to send along some washitape. But how? Maybe the empty stickytape rolls. They take up a lot of space though. Perhaps an empty bobbin, or a piece of cardboard would do… and then those little white plastic bread clips. (for those who wonder: ‘do you collect these?’ yes, I do. and I’ll explain why some other time)

So I tried the breadclip thingies and they are the perfect size for winding tape around them. Me happy, my swappie happy. And hopefully it’ll make you happy, cause I am going to show you how I did this.

washitapegifts01

In de kleuren die bij mijn swappakketje passen, heb ik 3 rolletjes tape uitgezocht. En ook drie van die witte snelsluitclips. Kies de clips uit die een zo recht mogelijke zijkant hebben. Soms hebben ze nog allerlei puntjes aan de zijkanten, dat is niet zo fijn.

Zorg ervoor dat je het begin goed recht op het clipje plakt en dan ga je het tape wikkelen. Tijdens het wikkelen kan je ook nog wel een beetje corrigeren, als je tape wat scheef gaat lopen. Je hoeft niet hard te trekken, alleen maar rustig omwikkelen. Tot je een leuk gevuld ‘klosje’ hebt.

I chose three tapes that went well with the colours of my swap box. And also three of those white plastic clips. Use the clips that have smooth sides. Some have little sharp bits sticking out, which doesn’t work well. 

Make sure you put the first bit exactly straight on to the bread clip and start winding. While you are winding, you can still correct the tape if it starts to go crooked. No need to tightly tug the tape, just wind it round the clip. Untill you have a nicely filled ‘bobbin’. 

washitapegifts02

Zo heb ik de drie clipjes omwikkelt en in het swappakketje gedaan. Een handige manier om je tape te delen. Of om met elkaar te ruilen, want je vriendinnen hebben vast weer andere washi of deco tape die jij ook leuk vindt. Maak er een ruildate van. Pot thee erbij, lekkere chocolaatjes, tape en clipjes en je hebt zo een gezellige middag.

Geen sluitclips of wil je iets anders gebruiken? Ik vond ook nog een hele leuke blog van Silhouette met ideeën voor het uitwisselen van washi tape.

Repeating the steps I made three tapeclips to put in my swapbox. A great way to share your tape. Or for exchanging with your friends who have other great washi or deco tape that you like. Make a date of it. Some tea and chocolat, tapes and clips would make for a nice afternoon. 

In case you don’t  have any breadclips, or want to use something else?  I found a great post on the Silhouette  blog for exchanging washi tape.

3 reacties leave one →
  1. Carla permalink
    28 november 2013 14:52

    Wat een leuk idee Anja;)

  2. 28 november 2013 15:29

    Wat slim van je!😀 Ga ik onthouden.

  3. Jeanine permalink
    28 november 2013 23:29

    Bedankt voor de tip. Zo kunnen we veel blogmaatjes blij maken.

    Groetjes,
    Jeanine

Geef een reactie

