Skip to content

Ik houd van leren | I love to learn | part 2

3 februari 2014

Net als vorig jaar deed ik dit jaar ook weer mee aan Creative Jumpstart van Nathalie Kalbach. Het is een heerlijke start van het jaar. Nathalie verzamelde 23 creatieve kunstenaars die allemaal een techniek/project binnen hetzelfde thema laten zien. Kunstenaars zoals Finnabair, Ronda Palazzari, Birgit Koopsen, Dina Wakley en natuurlijk Nathalie zelf. Het thema dit jaar was ‘household items’ (huis-tuin-en-keuken spullen). En ik heb ontzettend veel plezier met het proberen van de diverse technieken.

Zo liet Marsha Valk zien hoe je kartonnen dozen kan (her)gebruiken. Na het bekijken van haar video maakte ik dit.

Just like last year, this january I’ve joined Nathalie Kalbach’s Creative Jumpstart. It’s a great way to start the new year. Nathalie gathered 23 artists who all show us a technique or project within the same theme. Artists like Finnabair, Ronda Palazzari, Birgit Koopsen, Dina Wakley and of course Nathalie Kalbach herself.  The theme this year was ‘household items’. And I’ve been having so much fun trying the techniques.

Like the cardboard recycling project I made inspired by Marsha Valk’s video.

CJS_project01

CJS Project 01: Entry for the Liquitex Giveaway.

CJS_project02

CJS Project 02: Entry for the StencilGirl Giveaway.

 

Er kwamen hele leuke dingen aan bod. Sommige zo simpel en vanzelfsprekend dat je dacht: ‘waarom kom ik daar zelf niet op’. En dat maakt het dan geweldig, dat een ander wel op dat idee komt en het ook wil delen. Zo liet Nathalie ons zien hoe je van een raamtrekker heel  makkelijk een relief gereedschap maakt. Nu spaar ik die dingen blijkbaar… geen idee waarom, maar ik kwam er bij de schoonmaakspullen maar liefst 3 tegen. En nog zijn mijn ramen vuil!…dus ik had er zo een te pakken om een soort kam van te maken. Waarmee ik snel een leuke achtergrond voor een vakantie scrap maakte.

There were lots of fun video’s to be seen. Some of them seemed so obvious and simple, like ‘why didn’t I think of that’. And that’s exacty what makes it great, that someone DID think of it and is willing to share. Like this technique Nathalie showed us to turn a squeegee into a texture tool! Apparantly I collect those things… no idea why, but I found 3 of them in my cleaning supplies. And still my windows are dirty!…so I grabbed one and turned it into a comb tool. Which I used to create a quick background for some holiday pictures.

CJS_project03

CJS Project 03: Entry for the Darkroom Door Giveaway.

2 reacties leave one →
  1. 5 februari 2014 16:26

    Love your projects- amazing! Thank you so much for playing along with us in the giveaways and CJS2014!

  2. 9 februari 2014 05:43

    Oh wow.. these all look fabulous! I especially love your Project 2, its vibrant with great use of quilling… this would be a wonderful door hanger!

Geef een reactie

