Skip to content

Gelliprint weefsel | artjournaling | Gelliprint weave

6 april 2014

Dag 14 van #opwegnaar40 | Day 14 of #goingon40

Gelliprinten, monoprinten is zo leuk om te doen. Ik kan er dagen mee bezig zijn. Verf, stencils/masks, patronen, texturen….ik heb zo weer een stapel prints bij elkaar. Maar dan, wat doe je met die prints? Ik gebruik ze in het geheel als achtergrond of in stukken of stroken als element in mijn scrapbook layouts, kaarten en tags. Ik maak er gestreepte paaseieren mee. Een gelliprint collage is ook heel leuk om te maken. En vandaag laat ik jullie een weefsel zien van gelliprint stroken.

Gelli printing, monoprinting is such a lot of fun. It can keep me occupied for days on end. Paint, masks, patterns, textures…before you know it, I’ve got a another stack of prints. But then what, what to do with all those prints? I use them as a whole for backgrounds or use pieces and strips as elements on my scrapbook layouts, cards and tags. I make stripey eastereggs with them. A gelliprint collage is always fun to make. And today I am going to show you a gelliprint weave.

gelliweave

Ik maak een weefsel dat past op een enkele bladzijde in een 5,5″ * 8″ journal. Maar je kunt dit op iedere maat maken die je wil. De prints die ik gebruik zijn gemaakt op gewoon A4 printerpapier. Eerst snij ik stoken van de lange zijde van ongeveer 2cm breed. Ik leg verschillend gekleurde strips naast elkaar. Als ik tevreden ben met hoe het eruit ziet, snijd ik de andere strookjes in tweeën. Dan ga ik de korte reepjes door de lange weven. Om het weefsel een beetje bij elkaar te houden, zet ik alleen even het eerste strookje met een beetje lijm vast op de eerste lange strook. Ik ga door met vlechten tot het weefsel groot genoeg is om op de pagina te passen.

I am making my weave to fit on a single page in a 5,5″ * 8″ journal. But you can make it any size you like or need. The prints I use here were made on regular A4 printerpaper. First I cut strips from the long side about 3/4inch wide. I lay down some different coloured strips next to eachother. When I am happy with the way they look, I cut the other strips in half. Then I start weaving the short strips through the long ones. To keep the weave together a little better, I glue just the first small strip on the first long strip. And I weave until it’s big enugh to fit the page.

Het weefsel is klaar en ik plak het in mijn artjournal. Matte medium op de pagina aangebracht, weefsel erop en nog een laag matte medium eroverheen. Vervolgens kan je er alle kanten mee op. Ik stempel er deze keer met witte acrylverf op. Breng met modeling paste en een stencil bolletjes aan. Kleur de randen en bolletjes met gelato’s. Vervolgens schrijf ik een uitgebreid relaas over wat me bezighoudt in een slinger over de pagina. Op een restant gelliprint doedel ik de titel en knip deze uit. Washitape plak ik op de plek waar ik de titel wil en daar plak ik dan weer de uitgeknipte letters op. Klaar is mijn gelliprintweefselpagina.

The weave is ready, so I glue it in my artjournal. I put matte medium on the page, stick the weave down and use another layer of matte medium on top of it. Next you can do with the page whatever you like. this time I stamp on it with white acrylic paint. Then I put a dotted texture on it using modelingpaste and a stencil. The edges and dots I colour with gelatos. Next I write in a long curly line an eleborate journal about what’s keeping me busy. On a bit of leftover gelliprint I doodle the title and cut it out. I put washitape where I want the title on the page and I glue the cut out letters on top of it. My gelliprintweavepage is finished.

gelliweave02

3 reacties leave one →
  1. epsiej permalink
    6 april 2014 13:37

    Wat een leuk effect! Ik ben zelf echt niet een papier-knutselaar maar vind de dingen op je blog zo leuk dat ik het wel eens wil proberen! Zoon “weefsel” lijkt me ook leuk om te maken met stroken uit tijdschriften bijvoorbeeld.

  2. 6 april 2014 21:26

    Dat is leuk om te lezen! Ja, je kunt dit inderdaad ook prima met ander papier doen. Stroken uit tijdschriftn zal ook een heel kleurig effect geven.

Trackbacks

  1. Tot nu toe | Résumé | So far | Frutselke

Geef een reactie

