Skip to content

Win je eigen kleurenschema | Challenge | Win your own colourscheme

9 april 2014

Dag 17 van #opwegnaar40 | Day 17 of #goingon40

Als maker/ontwerper ben ik altijd op zoek naar nieuwe ideeën voor mijn producten. En ook over kleuren denk ik altijd na. Daarbij probeer ik ook altijd voor ogen te houden wat de mensen leuk of mooi zullen vinden. Maar deze keer wil ik de rollen eens omdraaien. Ik ga niet bedenken wat jullie mooie zullen vinden. Dat mogen jullie zelf doen.

As a maker/designer I am always on the look out for new ideas for my products. And I am constantly thinking about colours. With that I am always trying to keep in mind what people will like or love. But this time I want to turn thing s around. I am not going to choose what you will like. You can choose that yourself.

Voor een nieuwe digitale scrapkit (Oopsy Daisy is al bijna klaar) ben ik op zoek naar kleureninspiratie. En daarom vraag ik jou om voor mij een mooie kleurencombinatie te maken. Maar hoe doe je dat dan? Misschien heb je een foto met mooie kleuren, die volgens jou goed in een kit verwerkt kunnen worden. Vorige week heb ik je een aantal links van websites gegeven waar je kleurenschema’s kunt samen te stellen. Daar kun je ook gebruik van maken.

Stel een kleurenschema samen met 5 kleuren. Slechts één daarvan mag zwart of wit zijn. Maak vervolgens een bestandje aan met die kleuren. Heeft de gebruikte site geen mogelijkheid om de kleurencombinatie te bewaren, maak dan een printscreen. Heb je het kleurenschema klaar, upload het dan naar een online fotogalerie of website. Post de link naar je kleurenkeuze vervolgens in de reacties.

For a new digital scrapkit (Oopsy Daisy is almost finished) I am looking for some colourinspiration. That’s why I am asking you to make a beautiful colourcombination for me. But how do you do that? Maybe you have a picture with beautiful colours that you think would work well in a kit. Last week I told you about some websites that enable you to make your own colourschemes. You could use them.

Select a colourscheme existing of 5 colours. Only one of those colours can be black or white. When your colourscheme is done, make a file of it. In case the webpage you used does not offer the possibility to save your colourscheme, make a printscreen instead. Upload the finished colourscheme to an online photogallery or website. Post a link to the colourscheme in the comments.

(Of, als dat allemaal niet lukt, noteer de hex code (dat is de 6cijfer/letter code voor webdesign) van de gekozen kleuren en zet die in je reactie.)

(Or, if all of that doesnt work, write down the hex code (that’s the 6 digit code used for webdesign) of the chosen colours and put them in your comment.)

Kies ik jouw kleurenschema om een scrapkit mee te gaan maken, dan krijg je die kit cadeau van me als die klaar is! Meedoen kan tot en met 2 mei 2014, 23:59u CET en de winnaar wordt op 6 mei 2014 bekend gemaakt. Succes!

I will choose the colourscheme to design a scrapkit with. The person who made that colourscheme will get the scrapkit for free when it’s done. You can enter your colourchoice until May 2, 2014, 23:59u CET and the winner will be announced May 6, 2014. Good luck!

Geef een reactie

