Skip to content

Muziek | about me | Music

30 april 2014

Dag 38 van #opwegnaar40 | Day 38 of #goingon40

Muziek, muziek, alles muziek, ik kan niet zonder muziek.

 

Al zo lang ik me kan herinneren heb ik van muziek gehouden. Vroeger thuis luisterden we meestal naar de lokale piraat, veel hollands, maar ook zeker vlaams kwam er dan voorbij. En LP’s hadden mijn ouders van Toon Hermans, The Cats, Demis Rousos, BZN, Boney M, Alle 13…de mainstream jaren 70 muziek zo’n beetje. Ik was een jaar of 6 toen ik de LP van Sandy kreeg en een jaartje later mocht ik zelfs naar een concert van haar in de plaatselijke bowling. Niet veel later kwam de eerste Kinderen voor Kinderen plaat uit. Ik kon er geen genoeg van krijgen.

Maar niet alleen kinderpop, ik vond ook Dolly Dots en Doe Maar goed, luisterde naar Frank Boeyen, The Shorts (Comment ça va) en uiteindelijk viel ik in 1984 als een blok voor Duran Duran. Ik hoorde The Reflex op de radio en was verkocht. Al die andere muziek is gekomen en gegaan, maar van de fab five four uit Birmingham ben ik altijd blijven houden. Ik heb dus niet alleen mijn verjaardag te vieren, maar ook mijn 30jarig fanjubileum!

duran-duran-sxsw_

Bij the new romantic muziek van de jaren 80 hield het niet op. Als puber begon ik dagelijks naar Radio 3 te luisteren, oa naar Vara’s Verrukkelijke 15 en ontdekte zo The Smiths, New Order, REM en The Tragically Hip.  Later kwam daar Studio Brussel bij en ik leerde ik grote vlaamse helden als Gorki, De Mens en dEUS kennen. Maar ook Britpop -ik was van het Blur kamp- deed mijn hart sneller kloppen. Ondertussen maakte ik bakvissen uitstapjes naar New Kids on the Block en Take That… ach ja, het oog wil ook wat zullen we maar zeggen. LOL

Zo rond de eeuwwisseling waren daar ineens de zeeuwen: eerst Bløf en daarna Racoon. En die laatste, daar heb ik heel veel aan te danken. Mijn allerliefste man was namelijk ook fan van Racoon. We leerden elkaar kennen via het fanforum en ontmoetten elkaar in januari 2001 voor het eerst tijdens een optreden van de zeeuwen in Tivoli. De vonk sloeg over, werd een vlam en het vuur brandt nu al meer dan 13 jaar. Dat hebben we laatst toepasselijk gevierd bij… een concert van Racoon in (het oude) Tivoli!

Samen zijn we helemaal gek van muziek. We hebben in de jaren samen al heel veel muziek geluisterd, cd’s gedraaid en tientallen optredens en festivals bezocht. We hebben allebei onze idolen: ik Duran Duran, hij Prince, maar ook heel veel favorieten gemeen. Het is echt een rode draad door mijn, zijn en ons leven. En onze kinderen nemen die liefde voor muziek over. Ze luisteren graag naar muziek, draaien vaak cd’s en kijken regelmatig naar de opgenomen shows van Kinderen voor Kinderen en het Junior Songfestival. Ze zijn zelfs al naar een paar concerten geweest. Met de paplepel ingegoten heet dat, volgens mij.

jelle_boulevard

No comments yet

Geef een reactie

